fredag 20 februari 2009

Fumlig fotograf falerar fixera fin, fyrfota, fuxfärgad filur



Räven raskade ... nä, inte över isen, men över mossen. Detta vackra djur, med sin långa yviga svans, kom sakta vandrande över den snötäckta mossmarken, när jag nyss var ute för att försök återställa den pigghet jag led av, under de dagar jag tog långa promenader. Försökte försiktigt få fram kameran och zooma in, men innan jag hunnit få in skärpan, så hade filuren märkt min närvaro, och med raska steg gjorde den reträtt, in i den trygga skogen. Så jag får ta en olovlig bild på från nätet och lägga in, i stället för den bild som inte blev....

Fredagar är trötthetens dag - för stora som för små.
Varje fredag ställer jag ett antal (5-6) frågor till mina elever. Svaren skriver var och en ner i sin egen bok.
En av dagen frågor löd: VAD SKA DU GÖRA I HELGEN?

En av pojkarna skrev: "Vara tillsammans med min säng." Ett annat svar var: "Sova i soffan med mina katter." Låter synnerligen sympatiskt - även om jag tycker att det skulle räcka med en katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas