lördag 21 mars 2009

Becksvart, blått, brunt....


- Hoppas att ingen ser att jag har mörkblå sockar till svarta byxor, sa jag till C, när vi stod beredda att åka till affären.

- Nä, för i så fall får du säkert inte handla, genmälde han.


Det är säkert närmare tjugo år sedan som jag tog med en svart kjol och en blå bussarong in i provrummet. Provade och tyckte att det var helt OK. När jag kom ut och visade expediten vad jag tänkte köpa, så protesterade hon vilt. Svart och blått kunde man inte ha ihop.


Naturligtvis blev detta en sanning för mej - har en som har färgkunskap i sitt yrke, sagt så, så det förstås så!


En vintermorgon för fem -åtta år sedan hade jag bestämt att jag skulle ha svarta manchesterjeans och en svart tröja till jobbet. När jag kom till min arbetsplats, avslöjade morgonljuset att jag tagit de mörkblå byxorna i stället. Aldrig har jag känt mig så felklädd nå´n gång - tyckte att min kollegor gick och sneglade på min otillåtna färgkombination hela dagen.


Nu satte jag på mig bruna tofflor till det förbjudna - och sen glömde jag bort alltihop. Och handla det fick jag ....utan konstiga blickar.....


Om jag ska testa färgkombinatonen i skolan på måndag??? Njaaee...........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas