torsdag 30 april 2009

Njut nu


- Med en så här fin och varm vår, så blir det regn hela sommarn, sa någon.

- När värmen kommer i april, så kommer maj att bli regnig och kall, sa en annan.

- Men passa på och njut nu då, tänker jag.


I dagens BT skrev träningsfreaken och trialtonstjärnan Jonas Colting att det är OK att vara tjock.

- Mår man bara bra av sin övervikt, så är det inget man behöver åtgärda, hävdar han.

- Passa på och njut då, tänker jag, som just sitter med ett glas gott rödvin framför mig, och som vet att jag kommer att njuta av lite god choklad, efter den eminenta måltid som C-E just tillagar och vars njutbara aromer fyller hela huset.


När regnet kommer, så kommer jag absolut att njuta av det!

2 kommentarer:

  1. Man kan njuta av regnet likaväl som av solen. Jag älskar att sitta i min hängstol på verandan medan det regnar. Blir det för kallt och kyligt, sveper jag in mig i en filt. Jag njuter gärna av en bit choklad.

    SvaraRadera
  2. Så gott du verakde ha det i går kväll, hoppas att du haft en lika underbar dag idag =)
    Jag har haft det härligt idag inte gjort någonting förutm promenad och njutit, precis som du skrev.
    Jag håller helt med, man måste leva i nuet och inte se bekymmer och elände framför sig.

    Ha det fortsatt gott/ Bodil

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas