söndag 21 juni 2009

Åsk åsamkan

Igår var Tor ute och körde med sin vagn. Vi hörde när han kastade i väg Mjölner - och det var långt borta. Trots avståndet, så slogs strömmen ut under någon minut, och i samband med strömavbrottet, så gick något sönder i datorn.... den vill inte gå igång....

Man känner ju sig lite knäckt - man är ju så beroende av den där digitala tingesten. MEN snart går det upp för en att det är ju BARA en dator - och den går att ersätta.
Så nu sitter jag vid skolans dator för att se till att det finns lite pengar på kontokortet - för i morrn åker jag till Gsilaved och skaffar en ny maskin.

Gräsklipparn vill inte starta - och det har inte med åska att göra - så den ska få åka på undersökning. Och tills den är fixad, så får väl ärlorna och koltrasten titta både bedjande och snett på oss....

Förkylningen kom som ett brev på posten. Det brukar den göra när skolan är slut för året. Min gamla kropp vet hur besvärligt det är att vara förkyld under skoltid, så den väntar snällt till midsommartid.

Annars har midsommaren varit bra - iallafall när man haft tak över huvudet och torra kläder att byta till. Har spelat spel av olika slag - rappakalja ( kul) ,geni ( kul), disney-TP ( kunde inte svara på en fråga), vanlig TP (kul), poängpoker ( kul) och tankespelet Rush hour. Finns på nätet dessutom - och så känns det så bra när hjärnan får träna på planering och logiskt tänkande ibland.

6 kommentarer:

  1. Inte roligt när datorna kraschar. Var med om det för ett år sedan. levde utan egen dator i ett halvår minst innan jag köpte mig en ny. Det åskade här också, men bara på avstånd. Såg inga blixtar, men hörde mullret.

    Hoppas din förkylning går över fort.Det är inte roligt att vara sjuk på sommaren. Maken åkte på ryggskott idag. Typiskt just när vi håller på med renoveringen. Själv mår jag alldeles försträffligt bra med sommarlov och allt. Ska åka ner till Malmö med sönerna i slutet av veckan. Annars gör jag bara det jag har lust med.

    SvaraRadera
  2. Javisst är det jobbigt när åskan förstör sådana saker som man blivit beroende av. Hos oss har ett antal faxar gått sönder...
    Även hos oss slogs strömmen ut och jag trodde att datorn hade gått...det var långa minuter innan jag fick veta att den fortfarande funkar. Men det blev lite problem med jordfelsbrytaren, den slogs ut och ville inte komma igång igen, så vi hade ström i halva huset, man får ju vara glad för det lilla =)

    Jag har faktiskt klarat mig från sommarlovsförkylning och feber, brukar annars åka på det när midsommaraftonen är över.
    Hoppas att du blir frisk snart.
    Vi börjar ladda för Norrland nu =) ska bli kul...

    Ha en härlig vecka/ Bodil

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas