måndag 13 september 2010

Lita lite


Under dryga trettio av mina yrkesår har jag känt att folk litat på mig. Jag har fått förtroendet att utföra mitt arbete på det sätt som jag tycker är bäst, inom de gränser som skollagar och läroplan tillåter. Under det senaste halva decenniet har jag känt mig mer och mer misstrodd och kontrollerad. En obehaglig nedtryckskänsla .... jag duger inte .....

Under gårdagens partiledardebatt insåg jag hur denna känsla av ständig kontroll och ständigt misstroende uppkommit.....

... I ett land där statsministern misstror sjuka, arbetslösa, asylsökande och skolfolk .... så påverkas hela samhället. 1983 läste jag 1984 .... vi är nära!

1 kommentar:

  1. Det är en väldigt obehaglig känsla att inte känna sig trodd på eller litad till! Trist att alltfler upplever det.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas