måndag 20 december 2010

Göra gumman glad


Bloggning i en hast. Tänkte hinna med ett spinningpass innan det är dags för två favorit- tvserier.

Måste bara tala om hur glad en gumma kan bli.

Fick ett paket av positiva kollegan och bloggvännen C idag. Öppnade den när jag kom hem efter skoldag och julmatshandel. Vilka härliga, fina figurer C har virkat! Så roligt att få en så personlig (tack-) present ..... speciellt som det hon skulle tacka för att räckt att tacka för med ordet TACK! Men glad blev jag från hjärtat!

I stora ICAaffären träffade jag min gamle rektor. Världens härligaste, roligaste, mest empatiske man. Han är numera sjuttio år och jobbar fortfarande med svenska för invandrare. Det skulle jag också vilja hinna med att jobba med ett tag, låter väldigt givade. En stunds glatt samtal blev det - och plötsligt dök en gammal hemkunskapslärare och kollega upp. Glad positiv pensionär. Hon lovade att komma och hålla en kostföreläsning för våra elever när vi ska ha "Grön flagg"- hälsovecka i vår.

Sån´t här gör en gammmal gumma glad .....liksom gårdagseftermiddagen med glada östgötar hos Värnamodottern....

3 kommentarer:

  1. Härliga tomtar. Sitter med mina figurer till julkrubban. Alla delar är färdigvirkade. Nu ska jag bara sy ihop dem.

    Jag har också träffat en trevlig äldre man ikväll. Sympatisk, rak och ärlig, med sunda tankar och råd. Kort sagt en vis man. Imorgon tar jag ledigt. Sen är det bara julavslutningen på onsdag kvar innan lovet. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så fin present du fått, sånt gör att man blir extra glad.
    Jag tycker absolut att du skulle testa på svenska som andraspråk. Det är de lektioner som ger mig mest! Man lär ut och lär sig själv hela tiden nya saker.

    Ha de gott den sista dagen innan lovet tar vid =)

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas