måndag 9 april 2012

Påsken passerad


 Kristenhetens viktigaste högtid, det är inte julen, som många tror. Det är påsken. Det handlar ju inte om en nyfött barn, utan om en seger över död och ondska.
Mångas favorithögtid är julen, men jag har sällan hört till jul-diggarna. Får jag välja, så föredrar jag allt påsken.
Allt föds på nytt, precis som högtidens innersta kärna beskriver.
Allt är kravlöst, inga jobbiga förberedelser, man tar dagen som den kommer.


Under fyra påskdagar har jag hunnit med

  • att träffa Johanna, Martin, Helena, Roger och Caroline.... samt Karin via Wordfued ( förlorade som nästan alltid) och via telefon.
  • Varit i Halmstad
  • Sett havet
  • Shoppat vårkläder
  • Ätit på restaurang
  • Fikat på fik
  • Varit i sommarstugan
  • Promenerat på stranden
  • Hittat fyra geocacher
  • Läst två pocketböcker ( om mord, anledningen till att det kan bli så samt relationer)
  • Gått tre promenader på en halvmil eller mer
  • Fixat "påskbord".
  • Spelat spel
  • Kört ett (välbehövligt) spin-mixpass
  • Löst korsord
  • Hälsat på Svea ( som var ganska pigg igen)
  • Sovit länge
  • Ätit alldeles för mycket lösgodis
  • Gjort ingenting.....
  • Hunnit ha lite långtråkigt
  • Tittat på sista avsnittet av Thailandsserien...
  • och suttit en del vid datorn förstås.....
Ganska bra för att ha gått in i en helt oplanerad helg för fyra dygn sedan.Vädret kunde ha varit bättre... fast omväxlande har det varit.... blåst, snö, sol, regn... bara värme som fattats.En bra påsk blev det iallafall!
I morrn får de arton påskprydnaderna återgå till lådan i källaren. De fina gula farsmorsvävda påskdukarna får vara kvar ett tag till.



3 kommentarer:

  1. En bra påskhelg alltså! Sen har du ju ditt lov kvar. Jag får gå tillbaka till jobbet imorgon, men jag har haft ett bra lov. Njut nu av ditt! Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Vilket lista! :o Någon har ändå hunnit med mycket under sin ledighet! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken helg du har haft! Helt i min smak... Nu åter till vardagen, eller är du ledig fortfarande!?

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas