fredag 15 januari 2016

Som sagt


- Är det DU som är Anna-Lena?!

Undrar vad man avhandlat om min person i  vissa kretsar?


- Jag är lärare för att jag är barnkär.

Barnkärhet är väl kanske inte den största anledningen till att bli pedagog.
Det pedagogiska intresset bör också vara stort. Samt kunskaperna.

Men barnkärhet är inte på något sätt negativt.




- Det goda resultatet kan nog många ta åt sig.

Absolut.... men missunsamhet är inte speciellt klädsamt ,


För en gång skull en föredömligt kortfattad blogg... och lite vinterbilder för det offentliga arkivet. Jag medger, vinter i sol är vackert.... men knappast njutbart.

1 kommentar:

  1. Det är för väl man inte vet allt mäniskor avhandlat om ens person och ens görande i olika situationer. Ibland är det troligtvis negativa utlåtanden men kanske positiva saker sagts oftare än man tror. Får vara som det är. Nog borde det vara lättare förmedla något till ett barn om man tycker om barn precis som barnet har lättare ta emot från en person som tycker om barn. Pedagogik är också viktig ... och bäst blir det nog om båda finns. Du satte myror i mitt huvud. :)

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas