tisdag 2 augusti 2016

Andra augusti

Tiden rusar, trots att  det är lov. Känns som om denna sommar varit  ovanligt intensiv.

Sedan sist har vi.........


...varit på våffelcafé i Dannäs och ätit otroligt god våffla med hallon, blåbär, grädde, glass, maräng.... Mums!


Letat cacher som var riktigt häftiga....


... och otroligt genomarbetade.


Promenerat med hästar.


Sett Torpa-teater "Mordet vid dammen".

Amatörteater, ja visst, men absolut underhållande.


Vår forne granne, Daniel, som gjort musik och sångtexter... han är INTE amatör.
Suveränt bra sång och musik!


Johanna och Martin var på besök en stund i går. Blev en skogspromenad... men kameran stannade kvar hemma. Därför en bild från Torpasjön i stället.

Idag har vi ägnat dagen åt att vandra Fjällastigen i Mollaryd. En mils promenad i varierad natur och terräng. Fyrtio cacher.  Absolut att rekommendera om man har en ledig dag.




Eftermiddagen avslutades med god mat hos Roger och Annki i Rångedala.  Toppendagar för tanten! Tack alla!

6 kommentarer:

  1. Våfflorna i Dannäs är riktigt goda. Kul att ni hittade de fina och kluriga gömmorna av indecernos. Den där rundan måste vara rätt lång med så många gömmor. Den är nog inget för mig just nu. Tur jag har några enklare kvar häromkring. Ha ett gott slut på sommarlovet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, den rundan får du vänta lite med. Spåret var på ca en mil. Sen blir ju alltid lite extra steg att leta. Hade räckt på 25 gömmor på milen, tycker jag. Över sex timmar var vi ute. Har återhämtat mig idag genom gräsklippning... konstigt men sant . Var jättetrött innan dess. ANNA-LENA .

      Radera
  2. Ni är flitiga geocachare. I går skulle jag vandra uppför en bergsknalle här i Drammen. Hade lagt inn en del geocacher, laddat batterier osv... Kameran var dock betydligt viktigare för den fick jag med mig medan GPS:en låg hemma på rummet. :-)

    Fina utflykter och besök ni har haft.. Sommaren har varit underbar, tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut en toppensommar. Har ju ett fånigt mål. Lika många geocacher som dagar på året. Har 38 kvar för i år..... Överkomligt. Hoppas att jag blivit klokare nästa år ...och blivit mållös vad det gäller hitta burk. Lugnare så. Ha det gott! Anna-Lena

      Radera
    2. Absolut lugnare utan ett sådant mål. Det här årets mål fixar ni lätt som en plätt... det är betydligt mer än 38 dagar kvar på året..

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas